فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

معاون صنايع دستي کشور از برنامه ريزي ها براي حضور رايگان دارندگان نشان بين المللي مرغوبيت صنايع دستي يونسکو در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي به منظور پاسداشت از هنر ارزشمند هنرمندان صنايع دستي و همچنين تشويق هنرمندان براي دريافت نشان بين المللي مرغوبيت صنايع دستي يونسکو خبر داد.

  «يحيي رحمتي» پيش از ظهر امروز در مراسم تجليل از دريافت کنندگان نشان بين المللي مرغوبيت صنايع دستي يونسکو در سال 2012 ميلادي که در جزيره زيباي قشم در حال برگزاري است با اعلام اين خبر گفت: صنايع دستي ايران جزو بهترين، زيباترين و ارزشمندترين صنايع دستي در جهان است که شايستگي دريافت نشان مرغوبيت از يونسکو را دارد.

وي افزود: خوشبختانه شاهد رشد فزاينده اي در کسب نشان مرغوبيت صنايع دستي يونسکو توسط هنرمندان صنايع دستي کشور هستيم به گونه اي که در سال 2007 تنها شش اثر از ايران موفق به کسب نشان مرغوبيت صنايع دستي يونسکو شده اند اما خوشبختانه در سال گذشته ميلادي 147 اثر از ايران نشان مرغوبيت از يونسکو کسب کرد.

رحمتي با اشاره به برنامه هاي حمايتي معاونت صنايع دستي کشور از هنرمندان صنايع دستي و هنرهاي سنتي اظهار داشت: يکي از مهمترين برنامه هايي که اين معاونت به دنبال آن است مشارکت دادن هنرمندان داراي نشان مرغوبيت يونسکو در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي به صورت رايگان است.

وي اظهار داشت: تشکيل بانک اطلاعاتي آثار دريافت کنندگان نشان ملي و بين المللي مرغوبيت صنايع دستي از ديگر برنامه هايي است که معاونت صنايع دستي کشور به منظور حمايت از هنرمندان صنايع دستي و پاسداشت آثار آنان انجام داده است.

معاون صنايع دستي کشور اضاقه کرد: ارائه تسهيلات در حوزه بسته بندي به دارندگان نشان مرغوبيت يونسکو و همچنين استفاده از ظرفيت مراکز آزاد تجاري از جمله قشم به منظور افزايش صادرات صنايع دستي از ديگر برنامه هاي حمايتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از هنرمندان صنايع دستي کشور است.

رحمتي تصريح کرد: تلاش براي ثبت آثار هنرمندان صنايع دستي و تبيين مالکيت معنوي آثار يکي ديگر از برنامه هاي حمايت از هنرمندان صنايع دستي و هنرهاي سنتي در کشور است.

اين مقام مسوول در ادامه با اشاره به حضور استادان چيره دست در صنايع دستي ايران با گراميداشت ياد مرحوم استاد داستانپور از وي به عنوان فرزند هنر ياد کرد که توانسته است نام پدران نياکان هنرمند ايراني را زنده نگه داد.

وي با اشاره به اهميت صنايع دستي و ارزش نشان مرغوبيت يونسکو خاطرنشان کرد: دريافت نشان مرغوبيت يونسکو در واقع نقطه آغاز است و يک پيش نياز براي حرکت به شمار مي رود و بايد با برنامه ريزي هاي مناسب هنرمندان صنايع دستي کشور را براي دريافت نشان مرغوبيت يونسکو تشويق کرد.

به گزارش ميراث آريا، در اين مراسم از 135 هنرمند صنايع دستي که موفق به دريافت نشان بين المللي مرغوبيت صنايع دستي يونسکو در سال 2012 ميلادي شده بودند تجليل شد.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.